wtorek, 25 sierpnia 2015

Krosno. Jak zrobić samodzielnie?

Początkowo chciałam kupić gotowe krosno do robienia bransoletek, jednak zawsze coś mi nie pasowało. A to było wykonane z lichego materiału, a to nie było tak skonstruowane jakbym chciała, a to znowu było po prostu zbyt drogie. Postanowiłam więc zrobić sobie krosno sama. Z piwnicy wygrzebałam kawałek deski, resztę materiałów dokupiłam w markecie budowlanym i tak oto z pomocą męża powstało krosno:



Jak je wykonać?
Potrzebujemy:
- deskę o szerokości około 12-13 cm i długości co najmniej 65cm (moja jest dosyć gruba (2cm) i z twardego drewna co utrudniało robotę, ale taka z sosnowego drewna o grubości około 1,5 cm będzie idealna)
- 2x pręt gwintowany o średnicy około 8mm i długości około 20cm (ja miałam metrowy pręt, z którego te dwa kawałki musiałam odciąć)
- 4 koreczki o średnicy około centymetra  (ja kupiłam taki o długości 1m i wycięłam z niego 4 kawałki)
- 4 nakrętki  i 4 podkładki na pręt o średnicy 8mm
- wkręty do drewna (12 sztuk)
- piła/brzeszczot do drewna i metalu (jeśli musimy pręt ciąć), wiertarka, wkrętarka/śrubokręt
- papier ścierny do wygładzenia ostrych krawędzi po cięciu

Koszt materiałów to około 10-15zł.


Wykonanie:
Z deski o szerokości około 12-13cm tniemy kawałki o długości:
- 32cm na podstawę
- 2x 6,5 cm na przód i tył
- 4 boczne kawałki to 2 kawałki po 10 cm przecięte wzdłuż na pół (tym samym mają wysokość 10 cm i szerokość około 6cm)

W bocznych kawałkach około 2 cm od góry wiercimy otwory przez które ma przejść dość ciasno pręt. W przedniej i tylnej deseczce wiercimy trochę większe otwory, w które ciasno mają wchodzić koreczki przytrzymujące sznurki.
Teraz możemy wszystko składać do kupy. Do podstawy przytwierdzamy najpierw przód i tył a następnie boki. Przez otwory przeciągamy kawałki pręta i usztywniamy po bokach podkładkami i nakrętkami.

I gotowe.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz